24 Kasım 2009 Salı

24.11.2009 Egeden Gelişim Haberleri.


Ege artık hayal dünyasını yansıtıyor. Pasta servis tabağının plastik yuvarlak kabını aldı eline. Anne anne bak dedi..
vee başladı darbuka gibi çalmaya.. bende tempo tuttum. daha sonra yine anne anne bak dedi. baktımki..
Direksiyon yapmış kapağı çeviriyor..Traktör traktör diyor.. Artık yaratıcı zekasını yansıttı bana...ne kadar mutlu oldum....

Geceleri yatağına uyku için gidiyoruz. gözlerini tavana dikip bakıyor .. Ve düşünüyor tabii. her insan gibi oğlum ne düşünüyorsun diyorum.. Her zamanki gibi Traktör.. diyor.. bazen hav hav diyor..Bazen park diyor...
o gün ne yaşadıysa bende ona günün özetini masalsı bir edayla anlatıyorum. oda yaşadıklarını tekrar gözden geçirmiş oluyor.. Ve ona bir anne gibi öğütde veriyorum.
-Oğlum eğer ben sana bir şey için ıggı(hayır anlamında) dokunma annem dersem sakın ona dokunma tamam mı diyorum..
Egede tamam diyor.
ben sana çok yasak koymuyorum, çoğunlukla özgürsün ama bazı şeyleri senin sağlığın için yasaklıyorum. bunu anlatabildimmi diyorum. tamam..diyor. belki de tamamı? dan sonra sadece tamam denilmesini biliyor belki. belkide cidden her şeyi anlıyor.. ki ben anladığını hissediyorum..
Özellikle bu sıra deterjanlara merak sardı.Ama bazen ağzına sokuyor.. Elleme onlarla oynanmaz diyorum.. Bir gün ellememeyi öğrenecek.. Mesela Aygaz ocağa hiç ellememeyi, ocak üzerindeki tencere, çaydanlığa dokunmamayı öğrettim. Ki boyu 86 cm. ve rahatlıkla yetişip çekebilir durumda.Buda bizim annelik başarımız..
Birde en iyi öğrettiğim şeylerden biri.
Bıçak asla dokunma annecim diyorum. ıggı yasak. diyorum ve ellemiyor. bıçak önünde duruyor. ve bana anne anne diyor. dönüp bakıyorum. İşaret parmağı ile gösterip ıggı ıggı diyor. hayır anlamında.. ve eline almıyor. makastan aynen geçerli..
Makasın resmi var bir masal kitabında o sayfayı açıp resme bakarak bana gösteriyor. ıggı ıggı.. hayır hayır...
Tabi Egenin de kendine göre bir bıçağı var. sap kısmında bir kurt adam ve iki yanı küt metalden bir bıçaksı aletimiz var. onu veriyorum. bazen eline. hiçde keşfedememesi gizli merak uyandırır. ve ben yanında olmadığım an o meraka yenik düşmesin.
Bugünlerde bol bol traktör videosu izliyoruz internetten.. Bayılıyor traktöre ve dönen nesnelere.. Bu bir çark olabilir. Klimaların dış ünitelerindeki pervaneler. Dönen tekerlek ve vantilatör.
Filiz teyzesi oğluma resim çalışması da yapıyor. Vantilatör çiziyor. Araba çiziyor. egede ilgiyle izliyor. sonra bana gösteriyor o resimleri. Elleriyle dönüyor dönüyor işareti yaparak vantilatörün resmine bakıyor.
Bugünlerde Filizin evine gidiyor.. Doğanın içine beraber dün gezmişler. traktör binmişler. Eminimki çok mutlu olmuştur.Göremesem de hissediyorum..Bende mutlu oluyorum. Egecim mutlu diyerekten.

Egenin en sevdiği oyunlardan biriside parka gittiğinde sallanmak ziyade artık kay kaya kendisinin çıkması ve müdahale olmadan kayması.. Çok hoşuna gidiyor. Başarmanın zevkine varıyor.Merdivenleri de kendisi çıkıyor..
Bide evde kapı arkası saklambaç oynamak. kahkahalar atarak kaçmayı ve bulmayı seviyor.
Egenin kelime haznesi oldukça fazla.. (ütü, kek, muz,ceket,elma,mandalinaya ekşi diyor.Gel, git, kalk,otur, yat, doldur fillerimiz olup genellikle emir kipi şeklinde kullanılıyor.)

2 kelimelik cümleler kurabiliyor.. anne baba bakk.. 3 kelimeli cümle olarak kabul edilirse. 3 kelimelik cümlede kurduğunu söylemek mümkün bu durumda.
Egecim geceleri süte bayılıyor. Biberonu ile lıkır lıkır içiyor sütünü.. iki biberon. Toplamda 660 ml. Oluyor.(:
Bir eve gitsek yada değişik bir ortama mesela odadan çıkınca o evin mutfağına 1 kez gitsin . hemen mutfağın yeri aklında kalıyor. Gidilen ortamın dış kapısını da aklında tutup, sürekli oraya doğru kaçıyor ..kendini bir an önce dışarıya atmak istiyor.
Her çocuk gibi dış ortamları seviyor. Suyu seviyor. Mandalinayı seviyor. Araba, traktör seviyor.
Annesini, babasını seviyor.
Bizde Egemizi çok seviyoruz.
Canım oğlum…

4 yorum:

Batıkan dedi ki...

Egem sen koca adam olmuşsun bee maşallah Şükicim özlemişim Egeyi ne kadar büyümüş ...

bidusun dedi ki...

Çok güzel yazmışsınız... bir annenin çocuğu hakkında günlük tutması ne kadar güzel. Artık internette, okumak yerine daha çok video izlemek, müzik dinlemek v.b şeyler tercih ediliyor. Fakat bence bu, okuma alışkanlığı denen şeyi yok edecek seviyeye geldi. Geçen gün bir haber okuyordum internette... Haberin yanında "haberi sesli dinleyebilirsiniz" diye bir tuş. Neden herşey hazır hale geldi? O haberi okumak yerine niye dinliyoruz? Okusak ne eksilir ki?
İşte böyle... Bu konu tartış tartış uzar :) Gerçekten güzel bir blog yapmışsınız. Takip edeceğim.
Ege büyüdüğü zaman bile bu yazıları, yorumları okuyabilir inşallah. Mutluluğunuz bozulmasın...Ege'yi öpün benim için...

Adsız dedi ki...

şuki,egecim kocaman olmuş maşallah,
ıı ııhları da öğrenmiş,
gece tavana bakıp düşünmesine bayıldımm:)

egeşüki dedi ki...

teşekkürler arakadaşlar..