18 Ağustos 2010 Çarşamba

EGENİN DURUŞ VE YÜRÜYÜŞÜNDEKİ ESNEKLİK.. (YUMOŞUM)


canım oğlumun yürüyüş tarzı yaylana yaylana....
duruşu da dik bir çocuk değil. Omuzlar biraz düşük.. bence gayet sağlıklı oğlum var. Fakat çevrenin ayyy bu çocuk yorgun mu.. ayyyy bu çocuk niye böyle yürüyor demelerinden sonra ..Doktora gitmeye karar verdim ansızın ve dün bütün gün Kocaeli Devlet hastanesinde idik.
İlk önce"Sağlam Çocuk Polikliniği" çocuk gelişim uzmanına gittik.Bir çanta çıkardı içinde küpleri, topları , bebekleri var..oyuncaklarla oğlumu test etti. 2cm karelik küpleri üst üste koymasını söyledi. İnce motor testinin bir parçasıymış.. küplerde gerçekden küçük. bizim evde üst üste koyabileceği kovaları var.Kovalar gayet büyük..
kaba motor hareketlerinde topa vurma hareketi okey ama ege 2 ayağı ile havaya zıplayamıyor. zaten çok zıp zıp değil benim oğlumun yapsı sakin..merdivenleri bağımsız tek başına çıkması gerekliymiş. ege kişilik olarak çok sağlamcı.. annesi gibi hiç risk almayan bir çocuk. Düşme riskini bildiğinden merdivenleri her zman tutunarak çıkar, tutunarak iner.merdiven testinden de kaldık. ama sonrasında mecbur bıraktım egeyi merdiveni bağımsız inebiliyormuş.. gördüm.. bende düşer diye merdivede çocuğu bağımsız çıkmaya teşvik etmemiştim..Eksik noktarımızı öğrendik.. eksikliklerimizi çalışarak geliştireceğiz.
Denver II TÜRKİYE STANDADİZASYONU diye bir formda çocuğun ayına göre belirlenen kriterler değerlendirildi.
Dil gelişiminde konuşmayı gayet iyi seviyede çıktı.oyunak bebeğin dört uzuvlarını göstermesinisöyledi ve gösterdik. yönergeye uyumda küpü "masaya koy" koydu.yere koy dedi.koamadık. anneye ver dedi. Uzmandan alıp bana verdi. yönergeye uyum başarılı..çeşitli karakalem resimlerinden hayvanları sordu. hepsini söyledi..
Kişisel sosyal gelişimde de evde bana basit işlere yardım etmediğini sordu.. egecim benimle süpürge, pas pas, kek, yemek karıştırma, toz alma, babasıyla tamir işleri yapıyor. okey geçtik.çatal kaşık kullanma da bağımsız geçtik.adını soyadını söyleme geçtik.
tek sorun bence zıplamıyoruz. Ama en kısa zmanda zıplatacağım oğlumu(:
çocuk gelişim uzmanı çocuk doktoruna sevk etti. muayene olduk bir problem çıkmadı. tahlil istedi. Acana kansızlık olabilirmi, kansızlık halsizlik yapar belki yürüme tarzı o yüzdendir dedi. demir kanı gayet iyi çok şükür .Bir tek allerjik durum çıktı. allerji için şurup verdi. 1 ay kullanın dedi belki allerjiden dolayı halsiz bir durum çıkmış olabilir dedi. okey dedik. ve bizi nörölojiye sevk etti. Nörolog refleks çekici ile muayene etti. çıplak ayak yürüttü. Hormon testi ve biyokimya testi istedi. kas enzimlerine bakmak için. egenin 2 kolundan ayrı ayrı 3 tüp kan verdik malesef.. tabikkkiii ağladı.yavrum ama hepsi onun iyiliği içindi..neyseki her şey normal sonuç itibari ile .fakat nörölog bir de ortapediye gitmelisiniz dedi. onu da bir ara çalıştığım hastaneye getireceğim..
Ege bebekliğinden beri sünger bobum benim. her zman esnek ve yumuşak bir dokunuşu var. hala bebeksi bir tene sahip. baby face yüzlü erkek derler böylesine. Kız güzeli benim oğlum . 41 kere maşallah tüü ttüüü . Annenin nazrı değmesin sana Canım bebeğim. Bol bol parka gidice zbundan böyle ve top oynayacağız. gelişim uzmanının reçetesinde bunlar vardı(:
bu durumu paylaşmammın sebebi de malum belki birilerinin işine yarar. tecrübe yani..

Hiç yorum yok: