4 Ocak 2011 Salı

OYUN ARKADAŞLIĞI


Yiğit ve Onur Yan komşum Ayhan Teyzenin torunları olup her akşam kreş sonrası ananeye geliyorlar.
Egenin de oyun arkadaşları. Hemen Hemen her gün eve çağırıyorum çocukları ve Ege ile oynuyorlar. Ege de mutlu oluyor. Özellikle Egeyi yeni odasına ve yatağına alıştırmak için onları sık sık çağırıp berber oynamalarını sağladım ki Ege odasına alıssın.
Kreşe ilk başladığı günler özellikle bak orda Onur -Yiğit de varmış. Ceren de ordaymış diyerek. Onların varlığından manevi destek aldık.

Gezmeden eve doğru yöneldiğimizde Ege eve girmiyeceğim diye başlıyor mızırdanmaya. Hemen diyorum ki oğlum Yiğitle Onuru çağıracağım eve beraber oynarsınız diyince susuyor.

Yemek istemediği bir şeyi Aaaa Yiğitleri çağırayım da onlar yesin diyorum. Hemen ağzını açıyor.

Ege onların evine gittiğinde çabucak eve dönmek istiyor. İlk 5 dakikada annemi istiyorum diyor. Başkasının evinde ürkek oluyor. Ama kendi evimizde çok rahat. Güvende hissettiği için nerden baksan lider konumunda olabiliyor. Fakat başkasının evinde süt dökmüş bir kedi ve masum bir duruş ile malesef pısırıklaşıyor. O yüzden çocuğumun özgüveni ve sosyal gelişiminde faydası olacağını düşündüğüm için arkadaşlarımızı çağırıyoruz.
Bazen yorgun da olsam çağırıyorum Ege için. Onlarda küçük çocuklar ilgi istiyorlar. İlgilenmezsem oyuncak kavgası başlıyor.Paylaşamamak başlıyor. Ağlıyorlar.Annelik Fedakarlık istiyor. Fedakarlığımı yapıyorum ve yapacağımda..


Annesi de dedi bir keresinde 1 iken 3 oldu diye..Tabi 1-2 saatliğine 3 olabiliyor. 3 çocukda güzel tabi. Ama onları karnında büyüt, sonrada kucağında büyütmek hiç kolay değil.Çocuklar çok emek istiyor.
Herkesin herkesden öğreneceği bir şeyler vardır derler ya.
Onur'dan öğerendiğim sözü paylaşmak istiyorum. Çok hoşuma gitti.
PAYLAŞMAK OYUNDUR.

Oyucağını vermek istemediği anda Egeye dedi bu sözü Onur.Bende oğluma sık sık tekrar ediyorum.Oyuncaklarıyla oynamasına izin vermezse eğer Ege, Oğlum Paylaşmazsan nasıl oyun oynayabilirsiniz ki ! diyorum ve durup düşünüyor. Ve uzatıyor hemen oyuncağını..



Egeciğimin oyun arkadaşları Onur ve Yiğiti buradan sevgiyle anıyoruz.

Onlarınki çok masum bir arkadaşlık şu anda. İlerde arkadaşlıklar bu kadar masum olmuyor malesef.
Ailecek sizi seviyoruz Onur ve Yiğit Kardeşler.İyi ki Varsınız.Yüzük Kardeşliği-Oyun Kardeşliği-
Oyun Arkadaşlığı

Hiç yorum yok: